Våfflor med persiljekräm och parmaskinka

Mitt favoritrecept på våfflor
Den här kombon med persiljekräm och parmaskinka är magisk. 
 
 
Du behöver
200 g philadelphiaost
1/2 dl olivolja
1 kruka färsk persilja
Rivet citronskal
6 skivor parmaskinka
1 ask physalis
Örtsalt

100 g smör + smör till gräddning
4 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Gör såhär
Smält smöret. Blanda vetemjöl och bakpulver.
Tillsätt hälften av mjölken till en slät smet.
Rör ner resten av mjölken och smöret.

Hetta upp ditt våffeljärn. Pensla på smör.
Häll på ungefär 1 dl smet och grädda våfflan gyllenbrun.

Mixa philadelphia, olivolja, persilja, citronskal och örtsalt.
Smaka av.
Dela parmaskinkan i mindre bitar.
Lägg en klick persiljeost på våffelhjärtan.
Toppa med parmaskinka och physalis.
9 kommentarer
Angie

Jag som tycker att våfflor blir alldeles för sött med de vanliga tillbehören kanske skulle testa detta! :) Tack för tipset!

Svar: Du kommer älska det, lovar :)
Matilda

Elina

Har faktiskt ALDRIG tänkt på att våfflor inte behöver vara söta, detta låter ju spännande!

Svar: Prova, du kommer älska det :)
Matilda

biggeros

Så gott det låter och ser ut÷)

Helen

Mmm gott:) får nog testas en dag!

JUNITJEJ

Vad det ser gott ut!

Svar: Tack :) prova, jättegott!
Matilda

Robex Lundgren

mums

Christine&OtherSweetStories

Mm, gott! Förresten måste jag tipsa om att det är riktigt gott att linda parmaskinka om philadelphia-ost. Alltså, man brer på philadelphia på parmaskinka och rullar ihop. Riktigt smarrigt!

Svar: Det har jag smakat och jag håller med dig, så himla smarrigt :)
Matilda

bellaaaa

Mums! ser supergott ut :)

Lis Mari

wowowow, nu blir jag ju hungrig igen!!