Bounty kladdkaka

Bästa kladdkakan på länge


Du behöver
10-12 bitar

3 ägg
3,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
6 msk kakao
2,5 dl glutenfritt vetemjöl
175 g smör
 
1 påse kokos
1 burk sötad kondenserad mjölk
 
200 gram choklad
1/2 dl vispgrädde

Gör såhär
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret och låt svalna.
Rör ihop ägg, socker, vaniljsocker, kakao, vetemjöl och smör.
Smöra och bröa en form med löstagbar kant.
Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter.
 
Blanda kokos och kondenserad mjölk till en smet.
Ta ut kladdkakan ur ugnen och låt den svalna något.
Bred på kokossmeten över kakan.
Smält vispgrädde och choklad i vattenbad och bred över kakan.
Låt kakan stå i kylen 1-2 timmar innan servering.
 
6 kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Mums :D

Felicia

Ser god ut :)

Svar: Du måste baka den, magisk:)
Matilda

Carolina Thoor

Åh denna måste jag göra! Min kille är tokig i Bounty, så han skulle avguda denna haha :D

Svar: Den smakar exakt som chokladbiten, så han kommer garanterat älska den här då :)
Matilda

Amanda Forsman

Den ser jättegod ut :)

Elin

Goddag! Vi har satt ihop en lista inför Kladdkakans dag på lördag där vi tagit med detta inlägg. Man kan även rösta på sin favorit, så uppmana gärna dina läsare att göra det :) http://blogg.se/article/2015/november/harliga-kladdkake-recept.html <- Här är länk till den.

Ha en underbar dag!
Hälsningar,
Bloggredaktionen

Svar: Åh herregud vad roligt, tack snälla! Vad glad jag blir! Det ska jag absolut dela med mig av till mina läsare :) Ha det bäst!
Matilda

Bokdags

Den måste jag prova, jag som älskar både kokos och kondenserad mjölk.
Tack för tipset!

Svar: Du kommer älska den :)
Matilda